Red Card Cafe, Bandar Baru Bangi



Restaurant RED CARD CAFE
Location 26A Jalan 3/70, Seksyen 3 Tambahan, 43650 Bandar Baru Bangi, Selangor
Type of Restaurant : Western Food

High Point : Delicious western food. Great pasta, amazing salads.
Low Point : Unattractive interior design, unfriendly staff.

Rating (out of 5 star)
  • Food Quality & presentation :
  • Service
  • Price
  • Food choices
  • Atmosphere
  • Restroom Cleanliness : N/A
  • Chances we'll go back : YES (for great food, of course!)
___________________________________________________________

Lama ooi tak update blog.
Sepanjang bulan puasa ni tak ada lah perkara interesting yang boleh di share.
Makan kat rumah, mak masak.
So takde lah variety sangat.
Bukak puasa makan nasi lauk ala kadar sudah.
Kuih muih nadai.
Bazir je.

Semalam terasa macam nak tukar selera.
Nak makan banyak2 sampai sebu perut.
Yong tak nak membazir bayar nearly RM100 for buka puasa feast,
makan bukan banyak pun. Not worth it.

So yang paling dekat dengan rumah, recommended by one of my fren,
Red Card Cafe, Bandar Baru Bangi.


  2°56'14.89"N, 101°46'28.11"E



Yong dah buat early reservation untuk mengelakkan kekecewaan.
Kang Yong datang cara suprise visit kang, langsung takde makanan ke,
takde meja ke, tutup ke...naya je.

So Yong reserved table for 6 person, 3 adults 3 children.

Dalam pukul 7mlm, Yong bertolak dari rumah ke Red Card.
7.10 dah sampai.
Hummmm.....takde orang langsung.
Kitaorang je.
Yong dah mula risau.
Dah sudah....ada ke pun makanan ni.
Dalam kepala..janganlah diorang serve makanan semalam yang terbasi ke apa.
Maklumlah, takde pelanggan.
Tak nak makan makanan reheat semalam.
Perut Yong ni bukan tahan sangat.
Kat rumah pun, yang reheat2 Yong tak usik.

Nampak kan..takde orang.
Cemana diorang survive?



Dalam pukul 7.20 tu baru kitaorang meninjau lauk pauk hidangan kat sini.
Ni senarai apa yang Yong nampak semalam. Not bad for RM35 per person.

1. Agar-agar telur gula merah
2. Buah-buahan tempatan seperti cempedak (lemak dan besar kau! Manis sedap), Pulasan, Pisang, Tembikai Susu, Tembikai
3. Puding Roti (mak Yong kata sedap)
4. Lai Chee Kang
5. Potato Salad (the best!)
6. Coleslaw (lemak berkrim disukai ramai. Mewah dengan mayonaise)
7. Mashed Potatoes (sedap. Si Danish berulang tambah 3 kali)
8. Garden Salad
9. Bubur Lambuk dan condiments
10. Asam Laksa (tak menepati piawai Yong)
11. Tuna Pasta (best! best! best!)
12. Spagetti Bolognaise (not bad but a bit sweet)
13. Ayam Bakar, Daging Bakar and Ikan Bakar (daging bakarnya lembut)
14. Sayur Fucuk masak sup (mak Yong kata sedap)
15. Ayam Masak Gulai Kuning
16. Ayam Goreng Rangup (sedap juga)
17. Rendang Daging
18. Aiskrim 4 perasa (Vanilla, Chocolate, Strawberri and Raspberri?)

Maybe ada satu dua lagi makanan yang Yong tak senarai kat sini sebab Yong tak perhati betul2.
Bila dah bertongkat ni, nak tangkap gambar pun leceh, nak diri lama2 tengok makanan pun tak larat.
Argghhhh.....cepatla baik kaki ni!


Walaupun choicesnya tidak lah sebanyak macam di Balai Seni Lukis Negara,
tapi Yong puas hati juga sebab Yong makan sampai sebu perut,
parking depan kedai..tak susah2 menapak jauh
(Yong ni bertongkat, tak kuasa nak jalan jauh buat perit ketiak je)




Sambil menunggu waktu berbuka, my bff dengan penuh kesabaran tahap dewa,
melayan 3 budak2 tak paham bahasa ni.
Bebudak ni macam nak kasi hint kat mommy ni beli satu Blackberry Playbook atau Ipad 2.
Haihhh...nak buat laser lagi, nak beli menatang ni lagi.
Benkrap mak! Benkrap!!



Danish dgn Wafi makan bersungguh2. Berulang2 tambah makanan dalam plate.
Anak dara Yong pulak dah pasang cita2 nak jadi model bila besar nanti.
So dia tak makan apa2 pun.
Aiskrim pun tak nak.
Jaga kalori intake konon.
Cheh...


Yong harap cafe ni bertahan lama atau berpindah ke lokasi yang lebih strategik sebab lokasi sekarang tersorok ke belakang, almost tak nampak kewujudannya di Bangi ni,
except for those yang memang tinggal nearby atau yang rajin merayap macam Yong ni.
Kalau kawan Yong tak rekemen, idakle Yong rasa macam nak singgah sebab interior dia kurang appealing.

Rugi kalau cafe ni tak dapat tarik customer sebab seriously, pasta dia memang best.
I think their specialty is western food and they made it really good.
Please survive lagi lepas raya sebab Yong nak rasa pasta yang lain.
Please...please....
.
.
.


Disclaimer: 

1) Ulasan yang ditulis di blog ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar, pendapat peribadi penulis dan mungkin juga bergantung kepada selera penulis sendiri.

2) Rasa itu adalah subjektif. Penulis tidak dan tak akan bertanggungjawab jika pengalaman anda berbeza atau tidak seperti yang diharapkan.

3) Pendapat dan komen adalah dialu-alukan. 

4) Kepada pemilik restoran/gerai/kiosk, sekiranya ulasan yang diberikan adalah negatif, sila ambil perkara tersebut sebagai satu ulasan yang prihatin dari pihak penulis. Penulis mengulas dari sudut pandangan sebagai seorang pelanggan.

5) Penulis tidak menerima sebarang bayaran samada dalam bentuk wang atau bukan wang bagi menulis ulasan ini. 

Mee Udang paling sedap di Bangi, Restoran Gulai Panas, Jalan Reko, B.B.Bangi

Mak Yong selalu pergi beli lauk kat restoran ni.
Katanya sedap sebab orang Kedah yang masak.
Ye la..kitaorang ni duduk Kedah dah 14 tahun, so lidah dah terbiasa ngan masakan Kedah.
walaupun asal kitaorang dari Perak.
Makanan Perak pun sedap2 especially Gulai Asam Tempoyak Ikan Baung.
Ouppss...kecur air liur!

Anyway, petang haritu bawak mak Yong jalan2..pastu lapar.
Ingat nak makan yang ringan2 je.
Laksa ke hapa.
Pusing punya pusing, mak ajak pergi makan kat Gulai Panas.

Tak susah pun nak cari kalau dah biasa dengan Bangi.
Kedai ni, kalau dari pintu masuk Econsave Jalan Reko dah boleh nampak.
Kalau yang tak biasa dengan Bangi pulak,
guna GPS coordinate 2º58"00.86"N 101º47'20.13" E

Photobucket

Photobucket

Dah duduk kat meja, nampak orang sebelah table tengah menghirup kuah yang nampak pekat dan merah. Ouhhh..macam sedap!
Depan mata nampak stall kecik tulis "Mee Udang/ Ketam"
Tengok pulak cara dia masak
Kalau order baru dia masak.
So kuah fresh kau!

Apa lagi..order semangkuk Mee Udang Special.
Tunggu 5-10 minit baru dapat sebab dia masak ikut order, so paham le kalau lambat.

Wahahahah!!! Memang sedap!
Tapi tak bawak kamera, so frust sebab tak dapat share kat fb.
Nekad kat hati nak datang lagi.

Makalah semalam, Yong bawak bff Yong.
Order dua mangkuk.
Kengkorang....ni le rupanya.
Jangan kata tak terliur..Yong yang dah dua kali makan pun rasa merecik-recik air liur tengok gambar ni..haihhh..

Photobucket

Ha? Tak jelas sangat yer gambar ni?
Takpe..takpe...meh dekat2 sikit sampai boleh cium bau manis udang segar ngan aroma cili giling.






Photobucket


Amacam?
Terliur kan?
Udang besau tu dik non!
Puas mengabihkannya.
Kuah tu macam mee jawa pun ada. Sweet, spicy and thick.
Portion pun banyak and mengenyangkan.
Udang yang digunakan memang fresh sebab setiap kali Yong hirup kepala udang tu (dah jadi habit),
memang rasa manis.
Dalam mee tu ada telur yang dah dimasak sekali dengan kuah, dan juga ada potongan sawi.
Harga semangkuk RM9.00 aje.
Tapi kalau ada limau kasturi potong lagi best sebab Yong suka kuah yang ada rasa masam2 sikit.


Then, depan kitaorang ada pakcik mengipas kepak ayam.
Nampak cam delicious, succulent and juicy jer...ouhh..
Lenkali nak try! Malam ni dah terboyak. Tak muat perut aih.

Photobucket

AFTERMATH.....

Photobucket

Sesudah makan, Yong hantar Sophea balik rumah, tinggalkan dia dengan opahnya,
Yong ngan bff Yong berdezup ke Putrajaya untuk terai-menerai lens 50mm yg baru beli minggu lepas..

Photobucket


Disclaimer: 

1) Ulasan yang ditulis di blog ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar, pendapat peribadi penulis dan mungkin juga bergantung kepada selera penulis sendiri.

2) Rasa itu adalah subjektif. Penulis tidak dan tak akan bertanggungjawab jika pengalaman anda berbeza atau tidak seperti yang diharapkan.

3) Pendapat dan komen adalah dialu-alukan. 

4) Kepada pemilik restoran/gerai/kiosk, sekiranya ulasan yang diberikan adalah negatif, sila ambil perkara tersebut sebagai satu ulasan yang prihatin dari pihak penulis. Penulis mengulas dari sudut pandangan sebagai seorang pelanggan.

5) Penulis tidak menerima sebarang bayaran samada dalam bentuk wang atau bukan wang bagi menulis ulasan ini. 

Restoran Sudu, Bandar Baru Bangi

Restaurant Sudu
Location 41 Jalan Seri Bangi, 8/35, 43650 Bangi.
Type of Restaurant : Malay food

High Point : Fast service in taking orders, entertain request 
Low Point : Unattractive interior design, slow serving speed

Rating (out of 5 star)
  • Food Quality & presentation :
  • Service
  • Price
  • Food choices
  • Atmosphere
  • Restroom Cleanliness : N/A
  • Chances we'll go back

Jalan2 cari makan hari weekend.
Tengah pusing2 tu, nampak lak ada newly opened restaurant di B.B.Bangi ni.
Restoran Sudu.
Tarikannya...Nasi Beryani Batu Pahat.

Tanya Yop, nak try tak?
Belum sempat Yop jawab..Yong dah zerass masuk simpang nak ke kedai.

Alamatnya : 41 JALAN SERI BANGI, 8/35, 43650 Bangi, Malaysia

Photobucket

Ada juga menu2 goreng, tapi sebab banting Nasi Briyani tu besar sangat,
so supposedly this is the in house specialty la kan?

Harga Nasi Briyani Kambing, RM 9.00
Nasi Briyani Ayam Goreng Berempah RM 7.00
Papadom RM 1.00

Haihhh...papadom patut tak yah la nak charge asing.
Cam kedai mamak la pulak.

Kitaorang order Nasi Briyani Kambing 2,
Nasi Briyani Ayam Goreng Berempah 1,
Maggi Goreng 1,
Teh O Ais 2, Sirap 1, Ais Kosong 1.

Photobucket

Ni dia kambing briyani, portionnya tak la banyak mana.
Kalau nak compare dengan Nasi Briyani Anje kat Seksyen 15, memang jauh beza la.
Tapi kat sini, dagingnya lembut. Tak liat.
Sebab kekadang kat Anje tu...macam nak tercabut gigi menarik daging dari urat.
Anje masak kambing tua kot.

Kuah kambing ni slightly sweet. Not to my liking although daging tu empuk lembut.

Photobucket

Kuah Dalca: Cair, kurang dhal, kuantiti hidangan sikit.
Acar Timun: Manis, kurang cuka, kuantiti hidangan sikit.
Nasi briyani: Kering, rempah2 kasar, butir nasi tidak pecah, lembut, kuantiti hidangan sikit.

Kitaorang ada juga order maggi goreng tak pedas untuk budak berdua ni.
Maggi tu laaaaaaaaama sangat nak siap.
Sampai Danish ngan Pia merungut tanya mana makanan diorang.

Photobucket

Lepas makan yang tak berapa kenyang ni (sebab nasi yang dihidangkan tu agak sikit),
kitaorang balik rumah dulu..mengular dalam sejam,
pastu meredah traffic jam di PLUS highway menghala ke Port Dickson.

Initially, kitaorang ingat nak makan seafood after main2 kat beach.
Tapi lain lak jadinya...hehe. Apakah itu?
.
.
.


Disclaimer: 

1) Ulasan yang ditulis di blog ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar, pendapat peribadi penulis dan mungkin juga bergantung kepada selera penulis sendiri.

2) Rasa itu adalah subjektif. Penulis tidak dan tak akan bertanggungjawab jika pengalaman anda berbeza atau tidak seperti yang diharapkan.

3) Pendapat dan komen adalah dialu-alukan. 

4) Kepada pemilik restoran/gerai/kiosk, sekiranya ulasan yang diberikan adalah negatif, sila ambil perkara tersebut sebagai satu ulasan yang prihatin dari pihak penulis. Penulis mengulas dari sudut pandangan sebagai seorang pelanggan.

5) Penulis tidak menerima sebarang bayaran samada dalam bentuk wang atau bukan wang bagi menulis ulasan ini. 

Tahreem Restaurant- The best Mandy Rice in Bangi (for now)

Selamat datang ke Dubai.
Kalau nak tahu, Yong tinggal di Dubai.
Masuk lif jumpa pak arab.
Duduk kat balkoni rumah, dengar lagu arab.
Pergi pasar, nampak roti arab.

Merata2 orang arab kat sini.
Lepas ni gamaknya majlis daerah akan namakan area Bandar Baru Bangi ni Little Arab.

Kalau duduk sini, nak makan nasi arab tu dah tak heran.
Kalah restoren siam.
Yong nak cari tomyam lagi susah dari nak cari nasi arab.

Depan rumah je dah berderet kedai milik pak arab.

So, ini namanya Mandy Rice.
Yong saja je try makan nasi ni di restoren baru bukak depan apartment Yong.
Selalu makan Kabhsa, hari ni nak try yang lain pulak.
Makan dengan Grilled Chicken.

Sedap la pulak!

Butir nasinya sangat lembut, ringan dan punya rasa yang membuatkan kita tak payah makan nasi ni dengan apa kuah pun. Dah cukup sedap. Ayam grilled tu pulak, kalau compare dengan Kenny Rogers ke, ayam golek ke, memang tak terbanding. Lembut dagingnya, makan dah tak pandang lain.
Sememangnya yang terbaik yang Yong dan ahli keluarga Yong pernah makan setakat ini.


Yong juga sudah mencuba nasi ni di beberapa restoran arab di sekitar Bangi ni.

Yang sebelah Bangi Char Koey Teow, berhampiran dengan Bangi Kopitiam, tak sedap.
Juga yang berhampiran Jalan Reko, berkongsi bangunan dengan kedai2 perabot, lagi tak best.



Kalau nak rasa nasi arab yang sedap, carilah restoran ni.
Mengadap Sri Cempaka Apartment, Taman Sepakat Indah 2, Seksyen 7, Bangi.

Photobucket

Side dish, Yong mintak mixed vege.
Ada terung, kentang, timun, dimasak dengan rempah.
Macam dalca pun ada.

Photobucket

Ni lupa dah namanya. Macam kuzi kambing. Kawan Yong yang suruh try.
Agak masin la pulak hari ni punya. So, tak habis, bungkus bawak balik.
Actually kambing ni kalau dimakan dengan roti arab, memang sedap.
Roti tawar, kuzi kambing yang sedikit masin = sedap!!!

Photobucket

Yang menariknya disini, bukan nasinya.
Roti nan sebesar 1/4 meja makan.
Terbeliak biji mata Yong bila dia letak roti nan atas meja.
Yong kata, "I don't want this. I can't eat too many things at once."

Sib baik dia paham..ala, tengok badan pun tau.
Kecik2 macm Yong ni mana boleh fully loaded.
Kang terbeluak kat situ, naya ja!

Apa2pun, Mandy Rice terbaik ada di sini!

.
.



Disclaimer: 

1) Ulasan yang ditulis di blog ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar, pendapat peribadi penulis dan mungkin juga bergantung kepada selera penulis sendiri.

2) Rasa itu adalah subjektif. Penulis tidak dan tak akan bertanggungjawab jika pengalaman anda berbeza atau tidak seperti yang diharapkan.

3) Pendapat dan komen adalah dialu-alukan. 

4) Kepada pemilik restoran/gerai/kiosk, sekiranya ulasan yang diberikan adalah negatif, sila ambil perkara tersebut sebagai satu ulasan yang prihatin dari pihak penulis. Penulis mengulas dari sudut pandangan sebagai seorang pelanggan.

5) Penulis tidak menerima sebarang bayaran samada dalam bentuk wang atau bukan wang bagi menulis ulasan ini. 

Little White Cafe, B.B. Bangi


















Assalamualaikum..

Pekaba orang kampung? Sihat? Dedak ayam ada lagi tak?
Kalau takde, bagi je nasi lebih semalam..takde hal.
Pandai2 le ayam tu nak hidup.

Kita yang manusia pun meh belajar hidup.
Rumah kecik,..takda hal. Kereta mini..pun takda hal.
Makan sedap?? Wajib!!

Dengan intro tadi, maka Yong nak perkenalkan satu place ni.
Ada la satu cafe kat bandar Baru Bangi ni..sangat cute.
English theme...very the sweet!

Mamat tu (dalam gambar)
yang dok pretending he has no idea that he will be in this shot...
this guy, I'm telling you la kan,
English very the British...ha, kelas gitu!

These frames are for sale. Yong tak tahu mulanya,
ingatkan just for design or what not le.
Sekali kau, anak Yong yang kecik tu terbalikkan satu ke lantai,
manager dia terus jegil semacam.
Siap sound lagi...ha, tu yang tahu kata it's for sale.
(lenkali letak la sign "FOR SALE".)



















Ni hidangan breakfast. Egg Benedict. I love this very much!
Baby spinach tu fresh and crispy, that dunno what bread, lupa dah rasa dia,
cherry tomatoes rangup and juicy.
A good breakfast indeed!

















This one called Egg Platter.
*alamak..lapar plak tengok sauteed mushroom tu..chaih*
















This is my favourite. Ever!!
Hot chocolate with marshmallows dia memang sedap terlajak kau!
Puas aku merayap naik bukit turun bukit cari the best hot chocolate in town.
Finally....finally....

















Ini entree for our dinner. Gambar di atas menu for breakfast.
Nak buat makan malam pun tokey kedai tak kisah. Janji kau bayar, sudah!

Honestly,
Yong tak pernah bother nak tahu apa nama makanan sebab bagi Yong, yang penting..rasa!
Rasa mau sedap. Kalau nama komain kau berbelit lidah sebut, rasa macam humphh..baik tak yah.
Buat nyakit hati aje!
So, dengan explanation panjang berjela ni, Yong cuma nak justify yang,..

Photobucket















Yong lupa nama appetizer ni..hehehe....



Walaupun terlupa nama, tapi Yong tak lupa rasa.
Sedap weh krim masam makan ngan biskut wheatameal Jacob nih!
with sourcream, strawberries, or fresh tomato salsa.
Tapi serius..Yong suka!


Yang ni plak one of the cafe's speciality. Red Velvet cake!
Cream cheese frosting yang deliciously lip smacking fattening thing,
with halamak punya la lembut gebu cake...keep it coming bebeh!

Red Velvet Cake



Nampak tak air muka Yop tu..
ha tu gaya muka klasik yang dia dah tak larat nak layan askar2 kecik dia tu.
















Salad. Biasa2 aja.

Photobucket

Ni chicken and fish platter. Si Danish punya.
Nak kata sedap tu tidak le....biasa2 je.
Coleslaw tu ok. Creamy and sweet. Not bad!

Photobucket

Woahhh!!! This is heavenly good!
French Onion soup at it best! Hirupppppp sampai licin....

Photobucket

This is the main course. (again, nama sudah lupa but I can explain how it taste like)
Ni fish (lupa what kind of fish)..with grilled asparagus.
Ikan tu.....M.A.S.I.N

Cream yang dalam cup tu agak tasteless.
Asparagus crunchy jer, tak rasa pelik2 la.
I love that tomato salsa (really need to know how to make that coz I love it so much!)

Vote: Not so happy with this dish.



Photobucket

*tapi agak terkilan dengan layanan tuan punya kedai yang jegil biji mata marahkan anak Yong sebab jatuhkan frame. Sangat tak professional! *
.
.
.


Disclaimer: 

1) Ulasan yang ditulis di blog ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar, pendapat peribadi penulis dan mungkin juga bergantung kepada selera penulis sendiri.

2) Rasa itu adalah subjektif. Penulis tidak dan tak akan bertanggungjawab jika pengalaman anda berbeza atau tidak seperti yang diharapkan.

3) Pendapat dan komen adalah dialu-alukan. 

4) Kepada pemilik restoran/gerai/kiosk, sekiranya ulasan yang diberikan adalah negatif, sila ambil perkara tersebut sebagai satu ulasan yang prihatin dari pihak penulis. Penulis mengulas dari sudut pandangan sebagai seorang pelanggan.

5) Penulis tidak menerima sebarang bayaran samada dalam bentuk wang atau bukan wang bagi menulis ulasan ini. 

Muzdalfa Fried Chicken - Bandar Baru Bangi ~ A horrible dining experience

Umang aihh,,...dah berzaman rasanya Yong tak bercoolblog.
Maklumle...Yop ada, layan lebih2 sikit..ehehe.

Hasilnya, kelebihan melayan Yop, Yong dapat sofa baru, muahahaha!!!
Bukan setakat sofa saje..Yong dapat furniture mini office yang sudah zaman berzaman Yong idamkan. Wah..sekarang bolehlah berbelog dengan professionalnya.

Tapi entri yang ni bukan nak bitch-bragging about my new furniture, No! No!
tu intro kasik hangat mak2 Limah di luar sana. Cucuk sikit laki korang beli sofa baru.
Raya nak dekat dah weh!

Entri kali ni pasal makan. Yong hantu cari makan.
Kat Bandar Baru Bangi ni adala satu kedai curi idea KFC..namanya MFC.
Macam Manchester Fan Club pun hado.
Tapi ni Muzdalfa Fried Chicken. Susah benor ngeja nama Muzdalfa ni.
Puluh kali Yong try mengingat ejaan, tapi dah tua gamaknya..haram ingat!

Dari luar nampak menarik (aishh, baru ingat lupa amik gambar dari luar.
Ni si Pia le punya pasal..terkepit2 nak berak. Sib baik tak berterabur dalam kereta.)

Sebab korang tak leh imagine view kedai dari luar, moh kita masuk ke dalam.

Menu tak menarik. Ntah hapa2 je Yong tengok.
Ada pizza, fried chicken, coleslaw, mashed potatoes, french fries...yada, yada, yada.

So, Yong pun order fried chicken 3 ketul dan the rest korang ley tengok dari gambar.
Sekarang bersedialah mata masing2 menjamu sumpah seranah Yong pasal makanan kat sini...
_____________________________________________________________________________




Ni ha..ayam goreng yang dijadikan selling point MFC.
Mata Yong tak berkedip tengok ayam ni. Bukan apa kau, ayam ni lebam!
Goreng sampai lebam! LEBAM!! LEBAMMMMM!!!
Sapo nak makan ayam LEBAM?? Kau lalu?

Photobucket

Kalau dikaji ayam ni, nampak gayanya macam ayam ni digoreng untuk kesekian kalinya.
Yong paham, dalam ajaran Islam, membazir tu berdosa.
Habih tu, apsal tuan punya kedai tak makan je ayam2 janda ni?
Jual jugak! Takut rugi ek?

Ni satu lagi pembunuh bersiri kat sini. Bau sos apantah tu, satu macam tengik!
Kot yer pun, presentation cantik sikit tak boleh ke?
Ini macam lembu terlepas kandang, berterabur wedges tu atas plate.
Punya la pemalas nak susun. Sapa Quality Control Officer??

Photobucket

Selain Yong sebagai Health Inspection Officer, dua budak ni food critic yang telah diasuh sejak lahir.
Kalau nak komplen kotor ke, tak sedap ke, busuk ke,..diorang dah pro.
Nampak tak betapa tak happy~nye muka male food critic tu.
Dia bagi rating rendah untuk presentation. (camtu le anak mak!)

Photobucket

Pembunuh bersiri seterusnya, Coleslaw and Mashed Potatoes.
Duet ni memang kasik patah selera, kasik simen balik pun tak mau sambung dah!
Diblendernya sayur-sayuran sehingga menjadi serat yang baik untuk penghadaman.
Yong dah tak nampak rupa sayur. Bila cubit sayur tu, dah macam benang2 je...bengong!

Mashed Potatoes ni yang paling palat! Penah dengar perkataan Al Dente?
Well-cooked but not soft. Manada orang masak mashed potatoes tak lembut.
Dah la tu, gravy ni satu macam je. Hitam! Ewww...!!!!
Jangan ko tanya cemana rasanya sebab Yong rasa nak terpancut keluar balik ayam2 dalam perut ni.
Penah tengok muntah ijo gaya The Exorcist tak? Ha..ni nak keluar dah ni!

Photobucket

Kesimpulannya...kot2 la korang terlalui, melalui, dilalui di kawasan Bandar Baru Bangi,
pastu teringin nak makan ayam goreng, bebawak le diri ke KFC ke, McD ke,
beli kat restoren melayu ke.,sebab yang ni not worth a single cent!

Photobucket

*satu lagi...tak pernah Yong beli french fries sejuk.
Kalau nak rasa, meh la datang sini!
*owner bukan Bumiputera yer...ni Arab mari.
Sebab tu tak pandai buat ayam goreng ..hahaha!
.
.
.


Disclaimer: 

1) Ulasan yang ditulis di blog ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar, pendapat peribadi penulis dan mungkin juga bergantung kepada selera penulis sendiri.

2) Rasa itu adalah subjektif. Penulis tidak dan tak akan bertanggungjawab jika pengalaman anda berbeza atau tidak seperti yang diharapkan.

3) Pendapat dan komen adalah dialu-alukan. 

4) Kepada pemilik restoran/gerai/kiosk, sekiranya ulasan yang diberikan adalah negatif, sila ambil perkara tersebut sebagai satu ulasan yang prihatin dari pihak penulis. Penulis mengulas dari sudut pandangan sebagai seorang pelanggan.

5) Penulis tidak menerima sebarang bayaran samada dalam bentuk wang atau bukan wang bagi menulis ulasan ini. 

Restoran Wong Solo, Bandar Baru Bangi













7 hari berlalu..."kini tiba masanya berhari raya.."
Hahaha...rasa macam puasa je masa detox tu.
(posa ke hapo, asyik melantak je..)

Takpe..aku rasa macam aku deserve makan yang best2 sebab tangki perut aku dah kosong.
Yeay!!!

Kat office tadi aku dah menghirup kuah laksa and kuah pengat pisang. 
YES!! PENGAT PISANG tuuu... Jangan jeloz!

Balik keje, 
aku nampak laki aku setia menunggu isterinya pulang ke pangkuannya *chewwah..haha*. 
Dan sebagai isteri yang memahami, aku tahu
perutnya dah berbunyi kriuk2 macam Mee Sedap Wings Food.













Tanpa melengah masa walau sesaat jua, aku dan Optimus Prime fully loaded ni, merayap pusing keliling Bangi, mencari barang sesuap nasi...(poyo).

Aku slalu tengok restoran Wong Solo Ayam Bakar ni kat Bangi, tapi tak pernah la teringin nak singgah sebab selalu ramai orang. Hari ni aku nampak macam kosong. Well...good time aye!

Dapat menu jer, aku terus digest..emmm, emmm...
"Saya nak gado2 je, set ayam penyet satu, keropok malinja satu, ayam bakar satu, sirap dua, teh o ais satu."
Aku decide nak makan gado2 sebab aku dah kenyang melantak kat opis tadi.

Gado2 ni tak la best mana, tapi ok la... Boleh la makan. 
Kuah kacang dia agak pedas bagi aku.
Dalam plate ni ada kentang, carrot and telur rebus, tempe and tauhu goreng, 
timun and keropok malinja.
Aku suka sangat keropok malinja ni. Pantang jumpa mesti nak! 
Tu pasal, ada skali tu, aku gi Kemaman, jumpa plak yg belum goreng. 
Beli le, hajat di hati nak goreng kat umah. 
Ntah pepasal, keropok tu pahit,.,..rasa macam makan racun...eyyyy!!!















Untuk anak2 aku, aku belikan ayam bakar and keropok malinja 
(ehehe...keropok tu sebenornya utk aku, mak yang tamak.. :P)

Ayam bakar tu rasa macam ayam madu je. Manis2 gitu. Bebudak suka le. Kalau aku, errm...tak gemar sangat.

Dear hubby order set ayam penyet.
Tak tau le sedap ke tak..lupa nak tanya sebab aku ni,
kalau dah ada makanan depan mata..anak toghoyak pun idak aku kesah...hahaha.
Tekun menikmati every bites gitu seh!

Sambil kitaorang menjamu selera, ada hiburan selingan secara percuma. 
Ada konsert kanak2 belum akil baligh, dan pesertanya..anak2 aku yang 3 orang ni. 
Yang kecik menjerit, melalak, meraung, yang si kakak sibuk "nak ayam..nak ayam.."
dan si abang melompat sana, memanjat sini, cuit sana, usik sini...dan tidak dilupa, 
bebelan laki aku mengiringi konsert itu tadi.













So havoc..ala2 Sure Heboh gitu.
And aku seperti biasa....ada auto-filter kat telinga aku. Dengan selambanya aku makan macam tengah fine dining kat exclusive restaurant. My special gift gitu...hahaha!!! (laki aku mesti jeloz ni)













Restaurant : Wong Solo Ayam Bakar
Location : Bandar Baru Bangi
Type of Restaurant : Indonesian Cuisine

High Point : Harganya agak berpatutan dan keselesaan ruang makan.

Low Point : Staff yang agak kurang mesra pelanggan.

Rating (out of 5 star)
  • Food Quality & presentation :
  • Service :
  • Price :
  • Food choices :
  • Atmosphere :
  • Restroom Cleanliness : N/A
  • Chances we'll go back :


Anyway, sebagai penutup, inilah lead singer concert kat Wong Solo Bandar Baru Bangi. 
Yang kecik ni tengah tarik key tinggi, Yang si kakak jadi back-up singer. 
Abang dah pegi backstage, buat soundcheck.

All in all, segala makanan dan hiburan tu, berjumlah RM31.50

Sekian...(balik rumah kekenyangan. Semua tidor awal...muahaHAHA)

.









Disclaimer: 

1) Ulasan yang ditulis di blog ini adalah berdasarkan pengalaman sebenar, pendapat peribadi penulis dan mungkin juga bergantung kepada selera penulis sendiri.

2) Rasa itu adalah subjektif. Penulis tidak dan tak akan bertanggungjawab jika pengalaman anda berbeza atau tidak seperti yang diharapkan.

3) Pendapat dan komen adalah dialu-alukan. 

4) Kepada pemilik restoran/gerai/kiosk, sekiranya ulasan yang diberikan adalah negatif, sila ambil perkara tersebut sebagai satu ulasan yang prihatin dari pihak penulis. Penulis mengulas dari sudut pandangan sebagai seorang pelanggan.

5) Penulis tidak menerima sebarang bayaran samada dalam bentuk wang atau bukan wang bagi menulis ulasan ini.