Love at the first sight..indahnya.
Lebih indah bila ianya berlaku banyak kali..miahaha.
Bertambah indah bila si dia tidak pernah mengecewakan hati kita.
Tidak pernah menipu..tidak pernah berkasar..tidak pernah membuatkan air mata ini mengalir, chewah!

Bila dikenang kembali perasaan indahnya bercinta,
wajah2 yang pernah membahagiakan muncul semula.
Mak pernah cakap, masa belajar jangan gatal nak bercinta.
Tapi hati tidak bisa dihalang.
Maka aku pun jatuh cinta....

Cinta pertama bermula circa 1992-1994.
Bila dengar saja suaranya, terus tergoda.
Oh siapakah gerangan empunya diri.
Wajahnya sangat comel, macam nak picit2 je.
Tapi mak tak marah, abah lagi menggalakkan.
Gila sporting pulak mak abah aku ni.
Aku makin mendekatkan diri dengan si dia.
Siang malam dengar suara dia. Buku sekolahku penuh gambar dia (dan abang2nya...enterframe)
Angau..penyakit angau datang!
Dalam bas awam, ku ukir nama Zeeda Yusry
Bongok juga time tu buat vandalism.
Tapi nak buat macam mana...hati sudah suka.
Dekat 5 tahun juga aku suka dia sampailah ada insan lain yang lebih macho datang mencuri hati.

Yusry, kamu sudah tidak hensem lagi.

Babai!



Kemudian hati terpaut pada seorang lelaki yang bertubuh sasa.

Bila tengok biceps dia..fuyoh, rasa nak polok2 je.
Kalau dapat kena peluk, lagi la best.
Dah la badan yummylicious, senyum manis mak aihhh....

Tak pernah dia mengecewakan aku.
Ketika itu tiada lelaki lain sehebat dia.

Langkahnya, percakapannya, tenaganya...


And aku pernah cakap kat mak
"mak, kalau ada lelaki muka macam ni masuk meminang Zeeda, mak terima je terus"...tanpa aku pikir, cer ke mat pit muka macam lelaki ni masuk minang and mak terima, memang keja naya.

Tapi kehadirannya tidak lama.
Hatiku pada dia cuma 2 tahun saja. 1997-1999.
Nak buat macam mana, ada yang lebih hensem datang mengetuk pintu hati.



Selamat tinggal abang Dean Cain. Cintaku sudah tiada untukmu.
Terbanglah kau kembali ke planet asalmu.





Aku mungkin dah bosan dengan lelaki bertubuh besar gadang,
mataku beralih kepada yang lebih kecil sedikit.
Bersesuaian dengan aku yang juga kecil molek.


Dia sangat susah untuk senyum.
Itu yang membuatkan aku tertarik padanya.
Masa tu pun aku tak suka senyum, muka aku selalu masam (sebab emo),
so dialah pasangan yang sesuai untuk aku.
Aku tak perlu balas senyum dia dan dia tak perlu paksa aku senyum

Oh my...I was so into him.

Ada sekali tu aku pergi Kompleks Bukit Jambul sorang2.

Takde pun kata nak date ke apa...tetiba aku nampak dia kat kedai.
Dia tengah berlawan dengan virus komputer pakai black long coat.
Cepat2 aku tutup mulut aku dengan tangan, sebab aku dah tersengih kerang tengok muka dia.
Dia tak nampak aku..tapi aku dah terlebih hormon galak,
terpaksa lari dari scene sebab takut orang ingat aku mereng sebab senyum sorang2.
Serius, lama betul hati aku kat dia ni.
Suaranya tak pernah meninggi.
Keanu Reeves..you are the best among all.
Don't smile, you look sexy when you frown your face. Owhhhh....(tangan atas dahi)





Tahun 2001, masa tu aku tengah belajar kat UKM.
Then kengkawan ajak pergi Mines Shopping Centre kalau aku tak silap.
Ingatan aku pada tempat yang aku pergi agak kureng skek.
So agak2 betul le kot.

Masa tu aku masih belum curang dengan abang Keanu.
Dia masih lagi menjadi pujaan hatiku.

Tapi ntah macam mana...bila aku nampak je dada mamat ni,
gila tak setianya aku...mata aku tak berkedip tengok dia selama 2 jam.
Ya hampun....seluar jeans yang dia pakai pun dah cukup menggoda iman aku yg macam chipsmore ni.
Habis ku tatap bentuk tubuhnya yang aduyaiiii....tiada lelaki se'hot' kamu.

Balik dari Mines...tangan atas dahi.
Homaigosh...he is so delicious.

Sampai sekarang aku rasa dia delicious. Yummylicious.
Susah untuk aku menduakan orang lain bila dia ini dekat dengan aku.
Haihh..pengsan, pengsan!
So ...dari tahun 2001 sampai sekarang ni..kira dah 10 tahun gak relationship kitaorang.

Tapi dah rasa macam goyah sikit.
Aku ni nampak sangat tak leh bercinta lelama kan?
Mesti nak cuba anak ikan baru...miahaha, ayat tak memadan kau!



Abang Hugh, I still adore you, but my eyes is on someone else right now.
I guess your super yummy chest and hot buttock is no longer my interest.






Buat masa sekarang, jantungku bagai meletup2 bila nampak kekasih hati yang terbaru ni.
Tak la baru sangat, ada la hangat2 taik ayam sejak 2009.
Tapi makin lama rasa makin membara cinta tu..fuyoh!

Kalau dilihat pattern lelaki yang pernah aku cintai,
kurus tinggi (Yusry), tough built (Dean Cain), kurus tinggi (Keanu Reeves), tough built (Hugh Jackman)...
tapi tetiba yang terbaru ni....macam comel2 gitu.
Ha, first time aku suka lelaki comel.





COMELNYA!!!!

Jared..aku suka suaramu yang cool itu.
Please entertain me, soothe me with your angelic voice.
I'm so in loveeeee






Lie awake in bed at night
And think about your life
Do you want to be different?
Try to let go of the truth
The battles of your youth '
Cause this is just a game

[Chorus:]
It's a beautiful lie
It's the perfect denial
Such a beautiful lie to believe in
So beautiful, beautiful lie it makes me

It's time to forget about the past
To wash away what happened last
Hide behind an empty face
Don't ask too much, just say
Cause this is just a game


[Chorus]
(Oh Oh The end of the world)
Everyone's looking at me
I'm running around in circles, baby
A quiet desperation's building higher
I've got to remember this is just a game

 (So beautiful, beautiful It's a beautiful lie So beautiful, beautiful It's a beautiful lie So beautiful, beautiful It's a beautiful lie So beautiful, beautiful)